(کابل اعلام حریق(کابل نسوز،کابل ضد حریق

 ۲MKABLO NGF FE180 PH30

کابل های اعلام حریق ۲MKABLO ترکیه طبق استاندارد LPCB بصورت مفتولی یا خشک ( Solid ) عرضه می گردند . ولی در مقایسه با برند های معتبر  مشابه از انعطاف پذیری بالاتری برخوردار است. نصب و اجرای کابل های اعلام حریق برند ۲MKABLO ترکیه راحت بوده و در محیط های محدود و با دسترسی مشکل هم قابل اجراست . معمولا توصیه می شود کابل اعلام حریقنسوز بصورت مفتولی استفاده شود تا در شرایط آتش سوزی از مقاومت بالاتری برخوردار باشد و در نقاط اتصال به سنسور استحکام بالاتری داشته باشد . از آنجا که یکپارچگی در سیستم کابلی سیستم اعلام حریق بسیار مهم می باشد نباید در بین مسیر از دو یا چند تکه کابل استفاده کرد. بعضی مواقع گفته میشود که کابل های داری تاییدیه LPCB با کابل هایی که تاییدیه ندارند تفاوت چندانی ندارند ، ولی بارها مشاهده شده پس از اجرای کابلهای با همان ظاهر ولی بدون تاییدیه در سیستم مکررا پیغام خطا داده میشود که دلیل آن استاندارد نبودن شیلد کابل و یکپارچه نبودن هادی کابل و در نتیجه القای سیگنال مزاحم می باشد 

امروزه نقش سیستم های اعلام و اطفا حریق در صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمان دارای اهمیت زیادی است.
دلیل آن رابطه مستقیم عملکرد صحیح این سیستم با جلوگیری از بوجود آمدن خسارت های جانی و مالی غیر قابل جبران می باشد. لذا ما همه روزه شاهد بهبود کیفیت تولیدات در این حوزه هستیم.
یکی از کلیدی ترین اجزای سیستم های اعلام حریق کابل اعلام حریق است که طبق استاندارد های جهانی باید دارای خصوصیاتی از جمله : ضد آتش (Fire Resistant) ، ضد انتشار شعله (Flame Retardant) ، کم دود(Low Smoke) ، فاقد گازهای سمی (Halogen Free) ، مقاوم در برابر نویز محیطی (Shielded) باشد.
حساسیت های موجود و پیشرفته بودن تکنولوژی تولید محصولات این حوزه دلیل محکمی برای وجود موسسات علمی معتبر جهت ارزیابی این دست محصولات و صدور گواهی تضمین کیفیت برای آرامش خاطر مصرف کنندگان می باشد.
در حال حاضر موسسه   (Loss Prevention Certificate Board) LPCB معتبر ترین مرجع برای تست و تایید محصولات حوزه اعلام حریق است که معیار فعالیت بزرگترین تولیدکنندگان , مشاوران و پیمانکاران این حوزه در سراسر دنیا می باشد.
شرکت کابل سازی ۲M KABLO ترکیه یکی از سازندگان معتبر در حوزه کابل های اعلام حریق ، ضد آتش یا نسوز در سطح جهان است که با سابقه بیش از بیست سال تولید کابل ، موفق به اخذ تاییدیه های تراز اول دنیا برای تولیدات مختلف خود خصوصا کابل اعلام حریق و ضد آتش شده است

این شرکت در سال ۱۹۹۳ در استانبول / ترکیه تاسیس شد و در حال حاضر با داشتن کارخانه ای با فضای مسقف ۱۳٫۵۰۰ متر مربع درزمینی به مساحت ۲۳۰۰۰ متر مربع در منطقه سیلیوری استانبول، دفتر فروش خارجی و داخلی در منطقه مرکزی استانبول، دفاتر فروش منطقه ای در شهرهای آنکارا، آنتالیا، بورسا، آدانا، ازمیر و ههچنین تاسیس دفتر فروش و انبار در کشور روسیه در سال ۲۰۰۵، به خدمات و فعالیت های خود ادامه می دهد.

بازه محصولات: زمینه فعالیت شرکت  تولید کابل های ویژه جهت صنایع نفت و گاز، کابل های نسوز هالوژن فری، کابل های ابزار دقیق ( ضد حریق )، کابل های محافظ کاتودیک، کابل های راه آهن، کابل های دریایی، کابل های کنترل ( ضد حریق )، کابل های مقاوم در برابر UV، انواع کابل های سیلیکون و میکا، کابل های اعلان حریق، کابل های قدرت، کابل های کواکسیال و … می باشد.  محصولات این شرکت تحت ۳ برند به ثبت رسیده بین المللی تولید می شود که به ترتیب زیر می باشد:

  • کابل های LV تحت برند ۲MKAB
  • کابل های ضد حریق تحت برند FireKab
  • کابل های صدا و تحت تصویر برند LOOKAB

برگه های استاندارد و سیستم آزمایشگاهی: این شرکت  با بهبود مداوم فعالیت های خود و استفاده از آخرین تکنولوژی، موفق به کسب استانداردهای روز شده است. محصولات این شرکت دارای برگه های استاندارد و کیفیت، به ترتیب زیر می باشد:

ISO 9001: 2008, ISO 14001, OHSAS system certificates and product certificates from TSE, TESK, GOST (Russia), Russian fire, LPCB (British) and VDE (German), UL (USA).

این شرکت  با داشتن آزمایشگاهی مجهز به دستگاه های تست مدرن، قادر به انجام کلیه تست های لازم جهت کنترل رعایت استانداردها بر محصولات تولیدی خود می باشد. اسامی برخی از این تست ها در کاتالوگ ارسالی ذکر شده است. در ضمن، کارخانه هر ساله چندین بار از طرف شرکت های مختلف بازرسی مورد کنترل و بررسی قرار می گیرد.

صادرات و گردش مالی: این شرکت با توجه به سیر صعودی که در زمینه صادرات از سال ۲۰۰۶ تا به امروز نشان داده، توانسته است در سال ۲۰۱۴ گردش مالی خود را به ۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار برساند که نیمی از این مبلغ مربوط به بخش صادرات بوده است. هم اکنون محصولات این شرکت به ۶۰ کشور دنیا، که بیش از نیمی از آنها را کشورهای اروپایی تشکیل می دهند، صادر می شود. همچنین صادرات این شرکت به تعدادی از کشورهای خاور میانه مانند امارات متحده عربی، قطر، عربستان صعودی، عراق، کشور روسیه، جمهوری های ترک، آفریقا و کانادا نیز انجام می پذیرد

وندور لیست : این شرکت در حال حاضر در لیست شرکت هایی همچون کالای نفت، نفت فلات قاره ( شماره ثبتی ۴۹۹ )، شرکت ملی گاز ایران (GO.112.11996)، شرکت مپنا گروپ (۱۸۷۵۶)، شرکت خطوط لوله و مخابرات ایران (۹۴۰۸۷۵)، مپنا توسعه ۱، شرکت پایانه های نفتی ایران، شرکت نفت و گاز اروندان، شرکت متن، پترو ایران، پالایشگاه نفت آبادان، پالایشگاه نفت تبریز، پالایشگاه نفت اصفهان، شرکت ISOICO، شرکت (O1) OIEC (14088)، پتروشیمی برزویه (نوری)، پتروشیمی مکران، شرکت نارگان، شرکت ناردیس، شرکت تهران جنوب، شرکت همپا و شرکت طراحی و توسعه انرژی ثبت می باشد. از طرفی مدارک این شرکت در سازمان هایی همچون شرکت مناطق نفت خیز جنوب، شرکت ملی و مهندسی ساختمان نفت، شرکت مناطق نفت خیز مرکزی، پتروشیمی اصفهان، پتروشیمی جم، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی بوشهر، شرکت پتروکاران شفق کیش، شرکت مهندسی سازه، خاتم الانبیا و شرکت نفت و گاز پارس در حال بررسی می باشد.